FAQ
Here you can find answers to frequently asked questions. Still no answer to your question? Fill in the contact section! We will get back to you asap!
​
​
Hier kan je antwoorden vinden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Vul dan het contact onderdeel in. We komen zo snel mogelijk terug op uw vraag!
FAQ (Shop)
1. Kan ik zelf een design kiezen voor op mijn penning?
Ja, dat gaat zeker! Ik werk met stempels en dus kan ik voor metalen penningen alleen de stempels gebruiken die ik heb en zijn er wel beperkingen, maar ik maak met plezier een persoonlijk deisgn. Stuur dus gerust een berichtje voor een persoonlijk design.
2. Krijg ik altijd een Track & Trace code?
Nee, alleen verzending binnen België heeft altijd een Track & Trace. Buiten België krijg je niet standaard een Track & Trace. Indien je dit graag wenst, stuur dan gerust een berichtje. Dit kost wel meer.
FAQ (Rescue)
1. Wat zijn import kosten?
Import kosten moeten betaald worden bij het importeren van goederen buiten de EU. Honden worden in de EU gezien als goederen. Dit is iets waar wij geen controle over hebben en dit gebeurd dus op de luchthaven bij ophaling van de hond. Dit gebeurt ook niet elke keer.
2. Hoe adopteer ik een hond?
Je kan het contact onderdeel invullen met de naam van de hond waarin je interesse hebt als onderwerp. Wij sturen je dan een antwoord via email op.
3. Hoe verloopt het adoptieprocess?
Stuur eerst een berichtje met welke hond je graag wil adopteren en waarom.
We stellen enkele vragen en sturen via mail een adoptie formulier door. Dit dien je in te vullen voordat we verder gaan met de adoptie. Aan de hand van dit formulier kunnen we zien of het een match is of niet en of we al dan niet een andere hond kunnen aanraden.
We vragen altijd een videootje of fotootjes te sturen van je woonst, tuin, terras, huidige en verleden dieren (alleen wat van toepassing is uiteraard).
We bekijken alles en laten je weten of we de adoptie goedkeuren.
Indien alles goedgekeurd is, krijg je alle info mee wanneer de vlucht is en aan welke luchthaven je de hond kan gaan halen. Het adoptiecontract dient dan getekend te worden en het adoptiebedrag overgemaakt voordat de vlucht geboekt wordt.
We vragen altijd de eerste 4 weken minstens 1 keer per week een update te sturen.
4. Wat krijg ik mee met de hond?
Wij voorzien bijna altijd een leiband en halsband/harnas. Dit hangt af van de voorraad bij de rescue. Indien je de hond zelf ophaalt aan de luchthaven krijg je de bench ook mee. Voorzie genoeg plaats in de auto om deze mee te kunnen nemen.
5. Wat is de adoptiebijdrage?
We redden honden uit China en Zuid-Korea. Dit wil zeggen dat de honden met het vliegtuig overkomen en dus op een vlucht van 13 uur gezet worden. Deze vlucht is heel kostelijk. Gezien de honden van buiten de EU komen zijn er verschillende regels aan verbonden. Zo moeten de honden een rabies vaccin krijgen. Daarna moeten ze 1 maand wachten om een titter test te doen. Na de titter test moeten de honden 3 maand in quarantaine. Ook al deze kosten lopen extreem op.
De honden moeten ook verplicht gecastreerd worden.
Onze adoptiebijdrage komt dan op 750 euro per hond. Dit dekt maar een deel van de gemaakte kosten en dus nog niet alles wat we moeten betalen per hond. Hier kan niet op bemiddeld worden. Elke hond heeft dezelfde adoptiebijdrage, oud of jong, groot of klein.
6. Wat betekent quarantaine?
De quarantaine is niet zo erg als het klinkt. De honden mogen gewoon in het asiel of in een opvang verblijven, maar mogen dus gewoon niet meer wild op het straat leven.
7. Waar komen de hondjes vandaan?
We redden onze hondjes uit China en Zuid-Korea. Hier worden ze gered uit de vleesindustrie, straat, kill shelters, verwaarlozingen en broodfok.
8. Waarom redden jullie van China en Zuid-Korea?
Helaas maken de meeste honden in China en Korea geen schijn van kans. Vooral grotere honden of angstigere honden maken geen schijn van kans in deze landen. Mijn passie ligt ook bij de aziatische village dogs. Ze hebben echt mijn hart veroverd met hun geweldige en perfecte karaters!
FAQ (Petsit)
1. Ik woon niet in Geel, maar wil wel graag je dienst gebruiken, gaat dit?
Ja, zeker en vast! Ik neem ook klanten aan buiten Geel. Ik reken hier vanaf 5 km afstand 0,15 euro extra aan. Stuur gerust een berichtje indien je wil weten of ik mijn diensten bij jou kan uitvoeren.
2. Hoe lang wandel je gemmiddeld?
Ik doe altijd een wandeling van 30 minuten, tenzij langer gevraagd wordt, dan vraag ik uiteraard ook meer per extra kwartier.
3. Hoe lang blijf je gemmiddeld bij de dieren bij een huisbezoek?
Net zoals de wandeling is een huisbezoek 30 minuten. Langer kan indien gewenst. Ik vraag hiervoor extra per extra kwartier.